Thursday, January 26, 2012

Sir, Madam , PLEASE BE NICE TO ME !

Assalamualaikum..

Hari neyh Alhamdulillah aku dapat offer job interview from two different bank..tapi bank ape terpaksa dirahsiakan la..

First call at 10.59 am..i got call from 1 person..oke, beliau offer keje n ofis pon dekat jugak ngan rumah..so sembang sembang, beliau memang ramah tamah la kan..da banyak sangat sembang nye upenye aku penah jumpa encik neyh sebab nak wat esaimen punye pasal..and then oke la beliau soh g interview next week..aku pon oke sir, insyaAllah kalo tade pape saya datang..


Second call at 5.13 pm from another bank..first oke lagi, tanya full name aku..yes, I'm Ezzah Noor..then aku tanya..cik ni siapa ye? dari mana? aku tanya gitu then tak pasal pasal dye marah aku balik..."saya dari Bank ***********, saya ni da 20 orang saya call da penat nak cakap..*hampes tak jawapan seorang pegawai cenggitu?*..

Bank ********* : esok awak datang interview ye pukul 2 pm ..
Me                      : Esok? saya tak janji la cik..kat mana ye?
Bank *********: kat Georgetown..awak nie memang tolak tuah lah..
Me                      : Bukan tolak tuah, tapi saya tade planning pape lagi esok..
Bank *********: Takpelah kalo awak tak berminat..

Waddefish la kan, kalo dye kasik aku masa boleh la aku trime gak..ini da la call da lewat petang pastu soh g Georgetown tu petang esok..tak gilo ka? Memang lah Penang and Perak tu dekat je..laen la kalo aku ade sdare kat sana..malam nie trus aku siap pergi sana weh...

Aku rasa lah kan, diorang as orang yang da lama berkhidmat nie or boleh kata orang berpengalaman, patut nya gunakan otak yang Allah da beri tu dengan sebaiknya..hormat lah orang sikit walo pon aku nie hanya lah seorang penganggur..ces nak sedap sket aku adelah sorang fresh graduate..kehkehkeh...

Ni taw nak marah orang aje..hormat la orang sikit wehhh..aku pon ade prasaan gak..beza taw layanan ko ngan Bank ********..da nak offer orang kerja pon ada adabnya..bukan maen redah je..aku rela tak kerja lagi dari kerja bawah kooooooo..puihhhhhh !

Teringat dulu masa aku kat kampus..ade jugak la sorang hamba Allah nie..pangkat ape aku tak tahu..tapi yang pasti orang penting jugak la..tak beradab jugak..ade ke nak soh aku n the geng yang terhalang laluan dye tepi sket tapi guna nada yang kasar..heyy,felis la incik..kitowang nie bukan hamba kau nak marah marah..

Ni lah manusia, bila dia diatas, dye rasa macam nak pijak pijak orang bawahan .. Tunggu lah nasib dye kalo dye berada di bawah nanti !

No comments: